Kezdőlap > Cirkuszpedagógia
Meggyőződésünk, hogy cirkusz a többi művészettel, az előadóművészetekkel egyenrangú művészeti forma. Az artisták, a cirkuszok, a művészképzés támogatása mellett a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ fontosnak tartja, hogy minden gyerek eljusson a cirkuszba. Minden segítséget megadunk annak, aki részt akar venni ebben a munkában.
A 30 órás pedagógus továbbképzés célja, hogy megismerjük egymást, a cirkusz pedagógia felhasználási területeit, eszközöket, módszereket találjunk közös céljaink megvalósításához.
Foglalkozási órák száma: 30
A továbbképzés szervezésének formája: tanfolyami
Képzési napok:
2024-03-23 (szombat) | Jelenléti (kontakt) alkalom Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola |
2024-04-13 (szombat) | Online |
2024-04-20 (szombat) | Online |
2024-05-04 (szombat) | Online |
2024-05-11 (szombat) | Jelenléti (kontakt) alkalom Fővárosi Nagycirkusz / FNC (Maciva) Művésztelep |
A továbbképzés célja, hogy a résztvevő
Koncepció:
A képzés követelménye:
A jelentkezés feltételei:
– iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely tanári szak, szabadidőszervező; bármely tanári szakképzettség.
A képzésen nemcsak pedagógus végzettséggel rendelkező szakember vehet részt, hanem bárki, mozgásos csoportokkal foglalkozó felsőfokú végzettséggel vagy érettségivel rendelkező szakember, akár néptánctanár, mazsorettoktató, sportedző stb. Végzettséggel nem rendelkező szakember részére igazolást állítunk ki.
– megelőző szakmai gyakorlat: –
– egyéb, éspedig: –
Javasolt munkakörök:
óvodapedagógus, tanító, tanár, gyógypedagógus, konduktor, logopédus, kollégiumi nevelő, pszichológus, szociálpedagógus, könyvtáros tanár (tanító), szakoktató, gyakorlati oktató, fejlesztő pedagógus
Javasolt megbízások, funkciók (tevékenységek):
intézményvezető, intézményvezető-helyettes, diákönkormányzatot segítő pedagógus, gyermekvédelmi felelős, munkaközösség vezető, osztályfőnök, szabadidő-szervező, gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető
A szakvizsgába történő beszámítás lehetősége:
nem beszámítható
A továbbképzés kötődik-e meghatározott kerettantervhez vagy helyi tantervhez?
nem jellemző
A továbbképzés ismeretanyaga kötődik-e valamely valláshoz, világnézethez?
nem jellemző
A továbbképzés időbeni megszervezése, és a jelentkezés módja:
hétvégi napokon
A részvételi díj összege:
– Minimum: 40.000.-
– Maximum: 40.000.-
A 2024. 03. 23-án induló Cirkuszpedagógia (PAT akkreditált) szakmai továbbképzés a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával valósul meg, így a csoport résztvevői számára térítésmentes részvételi lehetőséget biztosít. A jelentkezésnél előnyben részesülnek a Petőfi Program keretében zajló „Tanulj cirkuszt!”, valamint „Mi cirkuszunk” mentorprogram településeinek jelentkezői, de mindenki más, a jelentkezési feltételnek megfelelő érdeklődő térítésmentesen kapcsolódhat be max. 100 főig.
Részvételi díjon felüli egyéb költségek:
Az étkezés és a képzési helyszínre történő utazás a résztvevőket terheli.
A Nemzeti Művelődési Intézet – a jelentkezési lapon rögzített igény esetén – a képzés résztvevőinek szállításával támogatja a programot a rendelkezésére álló megyei 9 fős mikrobuszokkal.
A tervezett program időkeretei rögzítettek. A kereteken belül lehetnek még órarendi változások az előadók egyeztetésének függvényében.
Műhelymunka a Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskolán
Elérhetőség:
10:00-10:30 | Érkezés, regisztráció |
10:30-13:00 | Gyakorlati műhelymunka a főiskola tanáraival és gyakorló cirkuszpedagógusokkal. Témakörök: zsonglőr, ügyesség, színpadi mozgás, tánc, bűvész és cirkuszi karakterépítés. |
13:00-14:00 | Ebédszünet |
14:00-16:30 | Gyakorlati műhelymunka a főiskola tanáraival és gyakorló cirkuszpedagógusokkal. Témakörök: zsonglőr, ügyesség, színpadi mozgás, tánc, bűvész és cirkuszi karakterépítés. |
16:30-17:00 | A program hivatalos megnyitója. |
10:00-11:30 | A csoport – Jégtörő + Ismeretek és élmények a cirkuszról |
B csoport – Jégtörő + Vélemények ütköztetése fontos kérdésekben | |
C csoport – Jégtörő + A cirkuszművészet és más művészeti ágak | |
D csoport – Jégtörő + Barangolás a cirkusztörténetben | |
11:30-12:30 | A csoport – Barangolás a cirkusztörténetben |
B csoport – Ismeretek és élmények a cirkuszról | |
C csoport – Vélemények ütköztetése fontos kérdésekben | |
D csoport – A cirkuszművészet és más művészeti ágak | |
12.30-13.30 | Ebédszünet |
13:30-14:30 | A csoport – A cirkuszművészet és más művészeti ágak |
B csoport – Barangolás a cirkusztörténetben | |
C csoport – Ismeretek és élmények a cirkuszról | |
D csoport – Vélemények ütköztetése fontos kérdésekben | |
14:30-16:00 | A csoport – Vélemények ütköztetése fontos kérdésekben + Reflexió és HF |
B csoport – A cirkuszművészet és más művészeti ágak + Reflexió és HF | |
C csoport – Barangolás a cirkusztörténetben + Reflexió és HF | |
D csoport – Ismeretek és élmények a cirkuszról + Reflexió és HF | |
16.00-17.00 | Önálló munka ONLINE felületen |
10:00-11:30 | A csoport – Jégtörő + Cirkuszi zsánerek és eszközök |
B csoport – Jégtörő + Forrásanyagok | |
C csoport – Jégtörő + Szociális cirkusz | |
D csoport – Jégtörő + Projekt a cirkusz témakörében I. rész | |
11:30-12:30 | A csoport –Projekt a cirkusz témakörében I. rész |
B csoport – Cirkuszi zsánerek és eszközök | |
C csoport – Forrásanyagok | |
D csoport – Szociális cirkusz | |
12.30-13.30 | Ebédszünet |
13:30-14:30 | A csoport – Szociális cirkusz |
B csoport –Projekt a cirkusz témakörében I. rész | |
C csoport – Cirkuszi zsánerek és eszközök | |
D csoport – Forrásanyagok | |
14:30-16:00 | A csoport – Forrásanyagok + Reflexió és HF |
B csoport – Szociális cirkusz + Reflexió és HF | |
C csoport – Projekt a cirkusz témakörében I. rész + Reflexió és HF | |
D csoport – Cirkuszi zsánerek és eszközök + Reflexió és HF | |
Projektmunka | Önálló projekt a saját iskolában vagy munkahelyen |
10:00-11:30 | A csoport – Jégtörő + A cirkusz mint metafora |
B csoport – Jégtörő + Tananyagok a cirkusz nyelvén | |
C csoport – Jégtörő + A cirkuszművészet társadalmi szerepe | |
D csoport – Jégtörő + Projekt a cirkusz témakörében II. rész | |
11:30-12:30 | A csoport – Projekt a cirkusz témakörében II. rész |
B csoport – A cirkusz mint metafora | |
C csoport – Tananyagok a cirkusz nyelvén | |
D csoport – A cirkuszművészet társadalmi szerepe | |
12.30-13.30 | Ebédszünet |
13:30-14:30 | A csoport – A cirkuszművészet társadalmi szerepe |
B csoport – Projekt a cirkusz témakörében II. rész | |
C csoport – A cirkusz mint metafora | |
D csoport – Tananyagok a cirkusz nyelvén | |
14:30-16:00 | A csoport – Tananyagok a cirkusz nyelvén + Reflexió és HF |
B csoport – A cirkuszművészet társadalmi szerepe + Reflexió és HF | |
C csoport –Projekt a cirkusz témakörében II. rész + Reflexió és HF | |
D csoport – A cirkusz mint metafora + Reflexió és HF | |
16.00-17.00 | Önálló munka ONLINE felületen |
A program indítása a Fővárosi Nagycirkuszban
10:00-11:00 | Érkezés, regisztráció, 2 összevont csoport kialakítása |
11:00-13:00 | A és B csoport – A Fővárosi Nagycirkusz előadásának megtekintése |
C és D csoport – Látogatás a művésztelepen. Gyakorlati műhelymunka a főiskola tanáraival és a Fővárosi Nagycirkusz szakembereivel. Témakörök: zsonglőr, ügyesség, felelős állattartás, esélyegyenlőség. | |
13.00-14.00 | Ebédszünet |
14.00-15.00 | A program hivatalos lezárása |
15:00-17:00 | A és B csoport – Látogatás a művésztelepen. Gyakorlati műhelymunka a főiskola tanáraival és a Fővárosi Nagycirkusz szakembereivel. Témakörök: zsonglőr, ügyesség, felelős állattartás, esélyegyenlőség. |
C és D csoport – A Fővárosi Nagycirkusz előadásának megtekintése |