Módszertani kutatócsoport
A Főiskolán működő módszertani kutatócsoport a művészetpedagógia területén végez kutatásokat, melynek eredményei a főiskolai oktatási munkát megalapozó kurrikulumfejlesztés, valamint az ehhez kapcsolódó tananyagok, pilot projektek tervezése és megvalósítása. A csoport állandó tagjai a képzésvezetők, a rektor és a szakmai rektorhelyettes, meghívott, ad hoc tagjai pedig a főiskola pedagógusai.
A Tánctanár MA szakon több olyan diplomadolgozat is elkészült, amit a Főiskola akkori tanárai vagy később állandó vagy vendégtanárrá váló diákjai írtak. Ezek a dolgozatok is fontos dokumentumai a Főiskolán folyó pedagógiai, módszertani munkának. Közülük jelenleg is a Főiskolán végeznek oktatói munkát: Joe Alegado, Angelus Iván, Békési-Szombati Anett, Cuhorka Emese, Csasznyi Blanka, Farkas Kámea, Farkas Zoltán Batyu, Furulyás Dóra, Podmaniczky Dorottya, Reidl Kamilla. A dolgozatok elérhetők a szakdolgozat menüben.
Eddigi eredményeink
Képzési programok kidolgozása:
- Sustaining Dance: How to build a well-balanced career? (4 kredites BIP képzés kidolgozása, 2024–2025)
Projektvezető: Bakó Tamás és Péter Petra - Cirkusztörténet tantárgy e-learning fejlesztése (a cirkuszművész és a cirkuszi táncos szak kurrikulumában 2024 óta)
Projektvezetők: Greifenstein János és Losonczi Éva - E-learning platform fejlesztése (a főiskola blended képzései számára, 2024 óta)
- Előadóművészeti színterek biztonságos üzemeltetése (30 órás mikortanúsítványos képzés kidolgozása és megvalósítása, 2024)
Projektvezető: Fekete Péter
https://bcdc.hu/kepzes/mikrotanusitvanyok/ - Cirkuszpedagógia (30 órás pedagógus továbbképzés kidolgozása és megvalósítása, 2024)
Projektvezetők: Greifenstein János és Angelus Iván
https://bcdc.hu/kepzes/cirkuszpedagogia/ Projektvezetők: Greifenstein János és Reidl Kamilla - Mozgásalapú kutatásmódszertani kurzus (a kortárstánc képzés kurrikulumában 2023 óta)
Projektvezetők: Furulyás Dóra és Péter Petra - Cirkuszművészet és cirkuszművészet-pedagógia a felsőoktatásban (szakanyagok fejlesztése, 2019-2023)
Projektvezető: Angelus Iván
https://tanc.org.hu/wp/2024/cirkusz-es-muveszet-work-in-progress/ - Kortárstánc és kortárstánc-pedagógia a felsőoktatásban (szakanyagok fejlesztése, 2003-2006)
Projektvezető: Angelus Iván
Rendezvények
- Neurodiverzitás. Továbbképzés a főiskola pedagógusainak, 2025. április 5.
oktató: Simon-Hatala Boglárka - Az ezerarcú hypermobilitás előnyei és hátrányai mougáspedagógiai szempontból. Továbbképzés a főiskola pedagógusainak, 2025. március 8.
oktató: Simon-Hatala Boglárka - Beszélgetés artistaművészekkel – életutak. A szakmai beszélgetéseket rögzítjük, majd elearning anyag készül belőlük. 2024-25 tavaszi szemeszter.
Programvezető: Losonczi Éva - Teaching the Teachers – At What Point Do Dance Classes Become Art Pedagogy?
nemzetközi táncpedagógiai workshop, együttműködésben a Műhely Alapítvánnyal, 2013. június 15-21. publication . prezi . blog
szakmai vezetők: Bakó Tamás, Varga Viktória - Teaching the Teachers – Nemzetközi táncpedagógiai workshop, együttműködésben a Műhely Alapítvánnyal, 2010. április 12-21. publication
szakmai vezetők: Bakó Tamás, Varga Viktória, Karczag Éva
Konferencia megjelenések
- Reidl Kamilla: Cirkuszművészeti képzés integrációja a magyarországi felsőoktatási rendszerbe. Cirkusz, Oktatás, Örökség – ECA Nemzetközi Tudományos Konferencia, Budapest, 2024. január 11.
- Furulyás Dóra, Péter Petra: Movement-based Research Methodology Course for Dance Students. Műfajok, módszerek, mesterek a táncművészetben. IX. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia, Magyar Táncművészeti Egyetem, 2023. november 2–3.
- Péter Petra: Possible links between methods and approaches in my archival and teaching work. Dance and Theory – Challenges and Tendencies in Teaching Theory in Dance Education, VŠMU, Academy of Performing Arts in Bratislava, 2022. szeptember 29-30.
Publikációk
-
Dóra Furulyás, Petra Péter: Movement-Based Research Methodology Course for Dance Students. Táncművészet és Tudomány XV., Magyar Táncművészeti Egyetem, 2024. 43–52.
-
Petra Péter: Budapest Dance School Archive: Two models of structuring data and teaching dance history. Dance and Theory: Challenges and Tendencies in Teaching Theory in Dance Education, Music and Dance Faculty, Academy of Performing Arts in Bratislava, 2022. 50–57.
-
Open structure – TTT Budapest 2013. (esettanulmány egy nemzetközi táncpedagógiai workshopról)
-
Teaching the Teachers. Dokumentáció egy tánctanároknak és táncosoknak szóló módszertani szemináriumról. Documentation of a methodological seminar for dance-teachers and dancers, Műhely Alapítvány, Budapest, 2010.