VISSZA
Greifenstein János
minőségbiztosítási koordinátor
/
bohóc BA évfolyamvezető
Színházi alkotó. Pályáját a Tanulmány Színház (későbbi nevén Arvisura Színház) alkotó közegében kezdte 1981-ben. Itt Somogyi István volt a mestere, és Uray Péter, Rókás László, Nagy József ’Szkipe’, Goda Gábor, Montágh Imre és Duró Győző voltak a tanárai.
1995-től Horgas Ádám társulatában – az Atlantis Színházban – dolgozott. Kezdetben színészmesterség, akrobatika és zene tréninget tartott, később csatlakozott a társulathoz. Ez a formáció alkotta a Merlin Színhát társulatát Jordán Tamás vezetésével.
1996-ban indult a Piros Orr Bohócdoktorok missziója Magyarországon. Itt a kezdet kezdetétől egészen 2016-ig dolgozott bohócdoktorként, és 15 éven át művészeti vezetőként. Részt vett a Red Noses Clowndoctors International bohócképzés tananyagának kidolgozásában.
2007-től hazai színházakban (Miskolc, Kaposvár, Nyíregyháza, Békéscsaba, Pécs) tartott bohóctréningeket. Missziójának tartja a bohócmesterség rangjának és szakmai színvonalának emelését.
2017-2023-ig tanított az Artistaképzőben bohóc- és színészmesterséget, zenei gyakorlatot és cirkusztörténetet.
2020-tól MA hallgatóként csatlakozott a Budapest Kortárstánc Főiskola közösségéhez. Részt vett a cirkuszművészeti szakok indításával kapcsolatos előkészítő- és akkreditációs munkában. Jelenleg a Cirkuszművészet / Bohóc szak évfolyamvezetője.
Bohócmesterség
A hagyományokra épülő, ugyanakkor folyamatosan útkereső bohócmesterség a fő irány. Az órákon a nyitott negyedik fal, a közönséggel valós idejű kapcsolatban működő improvizáció adja a kereteket a karakter- és jelenetépítéshez.
A bohóc eszköztárának felépítése mellett a kapcsolódó művészeti ágak – zene, tánc, bűvész, zsonglőr- és egyéb technikák – adaptációja szélesíti a zsáner megjelenési formáit.
Partnermunka
Az előadó-művészet kulcsfontosságú összetevője a partnerség. A duettek, triók, csoportos számok sikerét a partneri együttműködés adja, és még a szólók esetén is elmondható, hogy az előadó soha nincs egyedül. A közönség, a technikai hátteret biztosító szakmák képviselői, vagy a cirkuszművészet állatszámaiban az állatok mind partnerei az előadónak. És még az eszközök is.
Az óráimon a partnerség technikai és kommunikációs elemeit vizsgáljuk a munkafolyamatokban. Keressük a legjobb lépéseket, és a megoldásokat a botlásokra.