Keresés

INTRANET ➔

VISSZA

Greifenstein János

minőségbiztosítási koordinátor

/
bohóc BA évfolyamvezető

Színházi alkotó. Pályáját a Tanulmány Színház (későbbi nevén Arvisura Színház) alkotó közegében kezdte 1981-ben. Itt Somogyi István volt a mestere, és Uray Péter, Rókás László, Nagy József ’Szkipe’, Goda Gábor, Montágh Imre és Duró Győző voltak a tanárai. 

1995-től Horgas Ádám társulatában – az Atlantis Színházban – dolgozott. Kezdetben színészmesterség, akrobatika és zene tréninget tartott, később csatlakozott a társulathoz. Ez a formáció alkotta a Merlin Színhát társulatát Jordán Tamás vezetésével.

1996-ban indult a Piros Orr Bohócdoktorok missziója Magyarországon. Itt a kezdet kezdetétől egészen 2016-ig dolgozott bohócdoktorként, és 15 éven át művészeti vezetőként. Részt vett a Red Noses Clowndoctors International bohócképzés tananyagának kidolgozásában.

2007-től hazai színházakban (Miskolc, Kaposvár, Nyíregyháza, Békéscsaba, Pécs) tartott bohóctréningeket. Missziójának tartja a bohócmesterség rangjának és szakmai színvonalának emelését.

2017-2023-ig tanított az Artistaképzőben bohóc- és színészmesterséget, zenei gyakorlatot és cirkusztörténetet.

2020-tól MA hallgatóként csatlakozott a Budapest Kortárstánc Főiskola közösségéhez. Részt vett a cirkuszművészeti szakok indításával kapcsolatos előkészítő- és akkreditációs munkában. Jelenleg a Cirkuszművészet / Bohóc szak évfolyamvezetője.

Bohócmesterség

A hagyományokra épülő, ugyanakkor folyamatosan útkereső bohócmesterség a fő irány. Az órákon a nyitott negyedik fal, a közönséggel valós idejű kapcsolatban működő improvizáció adja a kereteket a karakter- és jelenetépítéshez. 

A bohóc eszköztárának felépítése mellett a kapcsolódó művészeti ágak – zene, tánc, bűvész, zsonglőr- és egyéb technikák – adaptációja szélesíti a zsáner megjelenési formáit.

Partnermunka

Az előadó-művészet kulcsfontosságú összetevője a partnerség. A duettek, triók, csoportos számok sikerét a partneri együttműködés adja, és még a szólók esetén is elmondható, hogy az előadó soha nincs egyedül. A közönség, a technikai hátteret biztosító szakmák képviselői, vagy a cirkuszművészet állatszámaiban az állatok mind partnerei az előadónak. És még az eszközök is.

Az óráimon a partnerség technikai és kommunikációs elemeit vizsgáljuk a munkafolyamatokban. Keressük a legjobb lépéseket, és a megoldásokat a botlásokra.